s

10 varningspunkter att tänka på varför ni bör investera i ett nytt kassasystem.

………………………………………………………………………………….

 

1. Din offline företag inte är ansluten till (nuvarande eller framtida) online-verksamhet

Koppla så din nätbutik är sammankopplad med din kassa och håll koll på lager och rapporter.

2. Din Kassa mjukvara behöver dyra uppdateringar

Om du måste betala varje gång du vill ha en uppdatering till din kassaprogram, är det dags att byta. Du ska inte behöva oroa sig för om du har den senaste versionen av appen eller inte. Varje gång det finns en uppdatering bör det ske automatiskt och att du alltid har den senaste, säkraste och mest stabila versionen.

3. Din användarupplevelse är inaktuell i kassasystemet

Återförsäljare och personal förväntar sig att applikationer och gränssnitt ska vara snabba, smidiga och tillförlitliga. Om en enhet inte reagerar på deras kommando, kommer de snabbt överge den och leta efter något annat. Det är viktigt att ha ett användargränssnitt som är engagerande och lätt att använda, som i en upptagen butik finns viktigare saker att oroa sig än att hantera en svår eller ovänlig Kassasystemet gränssnitt.

4. Du kan inte se ditt affärsresultat i realtid

Med realtidsdata kan du spåra försäljningen, optimera rätt lagernivån och finjustera dina kampanjer. Med en omfattande uppsättning analyser (lätt nås från laptop eller smartphones) nyckeltal såsom bruttoförsäljning, personalens prestationer och transaktionsvärdet per kund är synliga. Företagare och chefer bör kunna jämföra aktuella nyckeltal för tidigare perioder för att identifiera trender, mönster och skillnader.

5. Din POS hårdvara tar för mycket plats på affärsdisken

Att flytta till en mer kompakt och modern tillvägagångssätt kan förbättra verksamheten och spara värdefullt utrymme i butiken. Att kunna jobba med en applikation lösning är framförallt kostnadseffektivt

6. Du kan inte enkelt spåra kundhistorik eller försäljningsdata

Insamling av kritisk information kommer att hjälpa dig att hålla konkurrenskraftiga och eventuellt ta in nya kunder. Som en framgångsrik återförsäljare, måste du veta vad som säljer, för att köpa den, och vad som inte säljer.  Du bör kunna enkelt se vem som köper dina produkter och vet vilka kampanjer du kör är mest effektiva.

7. Din Kassahårdvara måste bytas

En av de svåraste delarna för att välja rätt hårdvara för pengarna. Produkterna är ofta för dyra eller alltför komplicerat att installera och använda. En kassa bör vara enkel och snabb att installera själv, och kundsupport ska vara tillgänglig och lyhörd. För en affärskritiskt system som en kassasystem oftast är, kan det vara för mycket att vänta några timmar för support.

8. Din webshop och fysisk butik produkter måste förvaltas separat

Du ska inte behöva hantera produkter på två (eller ibland mer) system. Det spelar ingen roll om du har 1 eller 1000 butiker, du bör bara behöva ställa in en produkt en gång. Du har kontroll över prissättning (även om priserna varierar butik till butik, eller mellan fysiska och nätbutiker) och du inte har dubbletter.

9. Inte lätt att använda, prisvärd lojalitetsprogram

Kundlojalitet fungerar, men bara om det görs på rätt sätt. Demografiska baserad lojalitet (kön, ålder, etc.) snabbt att ersättas av beteende-baserade lojalitet (köphistorik, sociala medier insikter, etc.). Denna nya ålder av lojalitet är starkt beroende av din kassasystem för viktiga insikter i försäljning och transaktioner. Kassasystem bör göra det möjligt att du enkelt kan lägga till ett kraftfullt och effektivt lojalitetsprogram utan att behöva spendera en förmögenhet, och bör hjälpa dig att uppmuntra högre utgifter och upprepade besök.

10. Du har funktioner än du inte behöver eller användning

Att köpa kontorsutrustning kan vara dyr. De flesta kassasystem kommer med funktioner som inte alltid behövs för småföretag. Bra kassasystem bör erbjuda de primära funktioner som behövs av en systemleverantör, med tilläggsmoduler som snabbt kan pluggas i när det behövs. kassasystem ska växa tillsammans med din verksamhet.